Och sedan...

Trots nästan +30 var det mycket folk som väntade på att precis som jag göra dagens fynd. Varmt,varmt jättevarmt gjorde att jag snabbt tappade koncentrationen och lät blicken svepa lite hit och dit .Mina skatter ligger oftast längst ned i någon gammal ask eller korg. Nästan alltid skall mycket skräp lyftas bort för att hitta skönheterna. Lite på rutin kollade jag i en och annan låda och så bara finns de där! Två gamla broscher. Nu sitter jag här hemma och låter fantasin spela. Den ena kanske är en gammal knapp som någon gjort om till brosch. Den avbildade kvinnan är så lik min låtsas farmor. Ännu en av min pappas mostrar. Moster Karin, högt älskad av en liten vilsen unge och en ännu vilsnare tonåring. Den broschen värmer mer än +30 .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0