Spartips nr. 1

Släpp fångarna loss det är loppis, så skulle man kunna beskriva insläppet på MALTES LOPPIS i H-borg. Åh!! mostrarna skulle ha älskat loppis. De var alla födda i en liten torpstuga utanför Örebro i slutet på 1800talet. Deras mor hörde jag ofta talas om men fadern nämndes aldrig. Redan från födseln matades de med en överlevnadskonst utan motstycke. Loppis skulle för alla dem varit ett besök i himmelriket. Här kommer ett av deras spartips: Köp en burk sill. Ät sill och potatis dag ett. Dag två potatis och sillspad. Smaken är ok. Du sparar några kronor. Så sparade mina tanter till sina barns utbildning. En brosch som jag föll för i dag var från Oscar de la Renta.

Kanske den betalar sig med ”ränta”. För nog är det så att jag blivit mycket lik dessa mostrar. Lever dock ej på sillspad!


Kommentarer
Postat av: Linnea

fett fin faktiskt :) !

2011-07-15 @ 19:23:07
URL: http://helluu.blogg.se/
Postat av: Marianne

Hej. Jag hittade hit via Lotta och din blogg ska jag absolut följa. Tanken med min blogg var att jag skulle berätta lite från förr och lite om dagens äventyr. På sista tiden har det väl blivit lite si o så med berättandet p.g.a. sjukdom i familjen och annat jag inte vill skriva om i bloggen. Men nu när du startat en liknande ´berättarblogg` så kanske jag får lite mer energi att återuppta berättandet.

Hoppas få höra mer snart från dig.

Ha de bra så länge :o)

2011-07-17 @ 19:30:54
URL: http://livetsommajsan.blogspot.com
Postat av: My Way

Hej Linnea!

Tack!

Postat av: My Way

Hej Marianne!

Kul att du hittade hit.Har länge varit motståndare till att blogga.Är nu övertalad.Så det får bli som det blir.

Postat av: My Way

Hej Marianne!

Kul att du hittade hit.Har länge varit motståndare till att blogga.Är nu övertalad.Så det får bli som det blir.Kul att se att din granne har en katt som heter Leo.Exakt kopia av min mammas katt som också heter Leo.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0