Vad skall jag bli när jag blir stor?

Min pappa hade ett helt gäng mer eller mindre helt speciella mostrar. En av dessa var moster Signe. Moster Signe var en stor samlare av det mesta. Bäst minns jag henne när hon kom klädd i alla sina broscher. Hon använde dem när knappar fattades eller när kjolfållen ramlat ned. Ville hon vara riktigt fin kunde också jackan vara prydd av antalet broscher som får rum att hängas upp på en riktigt stor säkerhetsnål. För en liten flicka var hon lika vacker som den vackraste julgran. I dag är jag här på Maltes loppis för att gå på ”skattjakt".


Kommentarer
Postat av: Lotta

Kul att du börjat blogga! Det ska bli kul att följa med bland mostrar och broscher :-)

2011-07-09 @ 10:00:26
URL: http://prinsessapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0